Tekutý vitamín – A, B6, B12, D, E, K2 a D3, Cebida – (tekuté vitamíny)

Vitamin A

K čemu všemu slouží

Ovlivňuje správné vidění za šera i správné vidění barev, podporuje růst a harmonický vývoj buněk sliznic, kostí a krvetvorby. Při nedostatku vitamínu A buňky „nedospívají“ a šupí se. Ovlivňuje dále kvalitu sliznic a jejich funkčnost, je proto nezbytný pro zdraví povrchů těla, především těch vlhkých. Také je potřebný pro tvorbu spermií a vajíček a pro vývoj plodu. I tento vitamín brání rozvoji některých nádorů.

Jak se projeví nedostatek vitamínu A

Při nedostatku tohoto vitamínu jsou poškozeny především tkáně, kde probíhá dělení buněk či kde jsou buňky aktivní. K častým příznakům patří ztráta chuti, zastavení růstu, porucha obranyschopnosti a šeroslepost.

Dále dochází k vysychání sliznic, pozor – také očí, kde se tak poškodí rohovka. Stav pak může končit oslepnutím. Při ještě hlubším nedostatku dochází k poruše tvorby kostí, poruchám v nervovém systému a nakonec smrti. V zemích třetího světa je avitaminóza A jednou z nejčastějších příčin slepoty a celkového poškození organismu u dětí.

*zlepšuje vývoj a harmonický růst těla

*chrání pokožku před účinky stárnutí, aby byla stále pružná a hydratovaná

*chrání zrakové ústrojí a podporuje správné vizuální funkce

*nezbytný pro správnou funkci imunitního systému

Nadbytek vitamínu A

Ve vysokých dávkách je vitamín A toxický, opatrnosti je třeba především v těhotenství, kdy poškozuje správný vývoj končetin. Toxické působení se obecně dostaví, pokud byste po dobu několika měsíců konzumovali dávky 10 x vyšší než denní doporučené, nebo při jednorázovém stonásobném množství. V praxi je toho možné dosáhnout jen užíváním velkého množství lékových forem vitamínu A nebo pokud byste denně jedli játra, proto se o předávkování vitamínem A často píše v souvislosti s polárníky, kteří jedli vnitřnosti tuleňů nebo ledních medvědů.

Projevy – nevolnost a zvracení, apatie, suchá kůže, padání vlasů, poruchy vidění, krvácení, bolesti kloubů.

Doporučené dávkování :

kalibrovanou odměrkou (kapátkem) 0,5ml denně, nejlépe ráno po jazyk

0,5ml vitamínu A odpovídá doporučené denní dávce vitamínu – 800μg.

 

Vitamin B6

Působí preventivně proti nervovým onemocněním, napomáhá při tvorbě červených krvinek,

je důležitý v procesech přeměny zásobních cukrů v játrech a svalech na energii.

Když chybí nebo přebývá

Vitamin B6 je nezbytný pro zpracování a tvorbu bílkovin. Významnou roli hraje také v krvetvorbě molekuly, která přenáší kyslík. Ovlivňuje funkce nervového systému. Dále má vliv na kvalitu kůže, zúčastňuje se také metabolismu cukrů. U dětí je důležitý pro správné nastavení psychomotorického (duševního a tělesného) vývoje.

Nedostatek vitaminu B6 se projevuje:

* bolestmi hlavy

* páchnoucím dechem

* depresemi

* zmateností

* brněním a mrazením v dolních končetinách

* vzteklostí

* chudokrevností

* extrémní nervozitou

* neschopností koncentrace

* bolestmi až křečemi v trávicím ústrojí

* mnoha velmi páchnoucími větry

* svědící až červenou pokožkou kolem genitálií

* bolestivými nebo krvácejícími hemeroidy

* ekzémy

* padáním vlasů

* nevolností až zvracením

* bolavými rty, ústy i jazykem

Nepřebývá…

… protože nevyužitý vitamín B6 se z těla vylučuje ledvinami.

* zvyšuje výkonnost svalů a metabolické energie

* zlepšuje optimální funkci nervového systému

* napomáhá tvorbě červených krvinek

* působí na nervový systém, zejména starších osob

*napomáhá snižovat riziko kardiovaskulárních onemocnění a zmírnit příznaky premenstruačního syndromu.

 

Vitamin B12

Nezbytný pro funkci nervového systému, tvorbu buněčných membrán, má příznivý vliv na paměť, podporuje koncentraci, snižuje riziko vzniku infarktu.

Když chybí nebo přebývá

Vitamín B12 má v těle několik funkcí – nejznámější je jeho účast na tvorbě červených krvinek, nezbytný je také pro funkci nervového systému a tvorbu buněčných membrán. Bez vitamínu B12 nedokáží červené krvinky správně plnit svou funkci – předávat kyslík buňkám.

Přebytek vitamínu B12 v lidském těle zpravidla nenastává, neboť tento vitamín se v těle do zásoby neukládá. Nedostatek může vzniknout při poruše vstřebávání ze žaludku a střev, nedostatečném přísunu z potravy (vegetariáni) a při poruchách metabolismu kdy vede ke snížení tvorby a deformaci tvaru červených krvinek s následnou chudokrevností. Rovněž může dojít k onemocnění nervové soustavy a poruše růstu.

* pro duševní a psychickou pohodu

* pomáhá zajišťovat krvetvorbu červených krvinek v kostní dřeni

* má blahodárný vliv na růst a vitalitu

* napomáhá při vytváření zdravých buněk

*napomáhá snižovat hodnotu homocisteinů u starších osob

Vitamin D

Napomáhá při stavbě kostí a zubů, je důležitý jako prevence proti osteoporóze,

reguluje kostní mineralizaci a stálost vápníku a fosforu v organismu.

Když chybí nebo přebývá

Vitamin D je důležitým činitelem při tvorbě a mineralizaci kostí. Potřebujete ho nejen při růstu, ale také například při hojení kostí po zlomeninách. Vitamin D ovlivňuje metabolismus vápníku, příštitných tělísek, ledvin, jater a střev. Má vliv navylučování inzulinu a tím i na metabolismus cukrů. Obecně vitamín D tlumí množení buněk, ale podporuje jejich zrání. Také bylo prokázáno jeho příznivé působení na obranyschopnost organismu.

Když je ho nedostatek neboli křivice a osteomalácie

Nedostatek vitamínu D je kritický zejména v dětství, kdy dochází k poruše růstu chrupavek a kostí, které jsou měkké a lámavé. Následkem je nevratné zkřivení kostí a tvorba zlomenin, které se špatně hojí. Toto onemocnění se u dětí nazývákřivice, rachitis.

U dospělých nastává porucha ukládání vápníku do kostí, čímž se zvyšuje riziko vzniku zlomenin. Nemoc se nazýváosteomalácie. Nedostatek vitamínu D vás může postihnout, pokud se budete vyhýbat slunečnímu záření. Rovněž postihujeosoby se selháním ledvin.

* nezbytný pro tvorbu a udržování silných kostí

* napomáhá snižovat riziko vzniku osteoporózy a imunitních chorob

* specielně pro starší osoby, nebo osoby často vystavované slunečnímu záření

* usnadňuje vstřebávání vápníku ve střevě i jeho ukládání v kostech

 

Vitamin E

Úkolem vitaminu E je chránit buňky před jejich poškozením volnými radikály.

Vitamín E – lapač volných radikálů, zabraňuje oxidaci lipidových složek buněčných membrán, LDL (špatný cholesterol) a krevních tuků (chrání tuky před vlivy jako je horko, těžké kovy, světlo, léky, průmyslová rozpouštědla, ..).

Vitamín současně zvyšuje hladinu HDL (dobrého cholesterolu), zvyšuje odbourávání LDL (špatného cholesterolu), zabraňuje vytváření trombů.

Vitamin E je nezbytnou podporou nejen mozku, ale i celého nervového systému. Mnohé studie ukazují jeho pozitivní vliv při onemocnění mozku a nervů, jež je způsobeno oxidativním poškozením (Parkinsonova a Alzheimerova choroba, zánět nervů, nervosvalové degenerace, skleróza).

Vitamin E je často nazýván vitaminem plodnosti, jelikož má vliv na správnou funkci reprodukčních orgánů. Svoji roli má i při regulaci předmenstruačních potíží (bolest prsou, hlavy, nervozita, deprese), zmírňuje projevy návalů v menopauze, snižuje náchylnost k poševním infekcím.

Reguluje hladinu krevního cukru, podporuje tepennou, žilní a vlásečnicovou cirkulaci krve. Při špatné cirkulaci dochází například k návalům horka, mrtvici, citlivosti prstů na chlad, křečím dolních končetin.

 

Vitamin K2D3

Napomáhá udržovat zdravé kosti a zuby.

Napomáhají snižovat riziko osteoporózy a podporují správnou funkci nervového, kardiovaskulárního a imunitního systému.

Vitamín K2

*napomáhá redukovat úbytek kostní hmoty

*přispívá k dobrému zdravotnímu stavu kostí

Jak se projevuje nedostatek Káčka?

*zpomalené srážení krve (nebezpečí vykrvácení)

*zpomalené hojení ran

*krvácení z nosu, z dásní

*únava

*výrony krve po těle – modřiny zdánlivě bez příčiny (riziko vnitřního krvácení)

*menstruační potíže

*potíže s ledvinami a játry

Vitamin D3 je vhodný pro správný vývoj kostí u dětí a pro osoby, které jsou nedostatečně vystaveny slunečnímu záření. Schopnost těla vytvářet vitamín D přes sluneční záření s přibývajícím věkem klesá.

Vitamin D3

*hraje důležitou úlohu v celkovém zdraví

*příznivě ovlivňuje růst a odolnost kostí a zubů

*napomáhá lepšímu vstřebávání a využití vápníku a snižuje riziko zlomenin

Když je ho nedostatek …

Nedostatek vitamínu D je kritický zejména v dětství, kdy dochází k poruše růstu chrupavek a kostí, které jsou měkké a lámavé.

U dospělých nastává porucha ukládání vápníku do kostí, čímž se zvyšuje riziko vzniku zlomenin, nemoc se nazývá osteomalácie

 

Multivitamin Cebida

Doplněk stravy s obsahem 6 základních vitamínů.

Vitamín A

*důležitý pro tvorbu imunitního systému

*podporuje růst a harmonický vývoj buněk sliznic, kostí a krvetvorby

Vitamin B 1

*nezbytný pro správnou funkci svalů a nervového systému.

Vitamin B3

*snižuje hladinu krevního cukru

*napomáhá ke správné funkci nervové soustavy, srdce a trávícího systému.

Vitamin B6

Plní celou řadu funkcí

*nezbytný pro tvorbu krvinek a protilátek

*napomáhá v prevenci srdečních onemocněních

*u dětí je důležitý pro správné tempo psychomotorického (duševního a tělesného) vývoje

Vitamin C

*zvyšuje odolnost proti infekčním chorobám

*podporuje hojení ran, příznivě ovlivňuje obranyschopnost organismu

*hraje důležitou úlohu při tvorbě kolagenu

 

Vitamin D 

*napomáhá při stavbě kostí a zubů 

*prevence proti osteoporoze

 

Vitamin E

*podporuje srdce, cévy, cévní cirkulaci, nervový systém, mozek, ženské reprodukční orgány a kůži

*působí proti křečím a chrání buňky před poškozením

One Response to Tekutý vitamín – A, B6, B12, D, E, K2 a D3, Cebida – (tekuté vitamíny)

  1. bartova jitka napsal:

    ZJISTILY MĚ HODNĚ MALÝCH ČERVENÝCH KRVINEK NA HRANĚ -ZŘEJMĚ MAJÍ NA MYSLY ŽE TUTO HRANICI NELZE BEZ RYZIKA PŘEKROČIT. tOTÉŽ JE U BÍLÝCH KRVINEK A DESTIČEK,.kAŽDÉ 2MĚSÍCE MI DEBÍRAJÍ 400ML KRVE. PORAĎTE CO DĚLAT,ABY SE TO ZLEPŠILO. DOSTALA JSEM ANOPYRYN,1X DENNĚ. yATÍM SE TO PRÝ ZHORŠUJE,ODBĚR JSEM PODSTOUPILA 9X,A PRÝ SE TO HORŠÍ. jEŠTĚ JEDNOU PROSÍM CO DĚLAT, ABY SE TO ZLEPŠILO NEBO ASPŇ NEHORŠILO.dĚKUJI. Bartová

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>