Bez snídaně to nejde

Mnoho z nás vynechá snídani skrze některou z těchto výmluv

  • „Nemám čas“

  • „Jdu pozdě“

  • „Chci zhubnout „

Dobrá snídaně je začátek dobrého dne s množstvím energie.

Pokud vynecháme snídani, zaděláváme si na metabolické změny v organismu.

PROČ JE SNÍDANĚ TAK DŮLEŽITÁ 

V uplynulém desetiletí bylo prokázáno, že první denní jídlo je nejzdravější způsob, jak začít den.
Snídaně, zvláště pokud je nízkotučná a bohatá na sacharidy, zvyšuje duševní výkony dětí, dospívajících a dospělých.

Několik studií dokázalo, že děti, které nesnídají, nepodávají stejné výsledky jako ti, kteří běžně snídají.

Snídaně nám dodává energii, když ji nejvíce potřebujeme.
Dodává nám užitečné živiny, abychom dokázali dokončit fyzické a intelektuální aktivity po celý den.
Naše mysl nepracuje správně, pokud nemá potřebné živiny a naše produktivita se snižuje.

ZPOMALENÝ METABOLISMUS 

Když přeskočíme snídani zpomalujeme náš metabolismus, jelikož je naše tělo podvedeno.

VÝŽIVNÁ SNÍDANĚ

Výživná snídaně by měla obsahovat např. celozrnný chléb, celozrnné obiloviny, ovoce.

Ovoce se doporučuje, protože obsahuje cenné živiny, jako je vitamin C, fosfor, draslík, železo, fruktóza a vláknina.

Obiloviny (pšenice, hnědá rýže, ovesné vločky, kukuřice, žito, ječmen, proso a müsli) jsou vysokoenergetickým zdrojem potravin.
Obsahují vlákninu, minerály a vitamíny, které pomáhají pokrýt naše nutriční potřeby.

Snídaně by měla také obsahovat některé bílkoviny. Do této skupiny patří vejce, mléko, sýr, maso a sójové deriváty.
Pokud se snažíte zhubnout, měli byste se pokusit nezahrnout do této skupiny mnoho tuku, proto doporučujeme volit mléko, sýr a maso s nízkým obsahem tuku nebo bez tuku.

Dobrá snídaně by mohla být

Jeden jogurt nebo mléčný nebo sójový produkt s nízkým obsahem tuku.
Do jogurtu nebo obilovin můžete také přidat lžičku pšeničných klíčků a pivovarských kvasnic.
Čerstvě vymačkaný pomerančový džus nebo kousek ovoce.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *