Aby nám paměť nezakrněla

Jedna z nejpodivnějších věcí, které známe, je schopnost zaznamenávat životní zkušenosti.

Kvalita paměťi se začíná snižovat kolem 25. roku života. Mozek se přestává vyvíjet.

Zhoršující paměť je nepřehlédnutelná mezi 50. a 60. rokem života.
Typickým příkladem bývá hledání klíčů, brýlí nebo mobilního telefonu.

Pro paměť je nejhorší nečinnost. Vyvážená strava zahrnující bílkoviny, tuky,  vitamíny a minerály zlepšují její funkci.
Pokud chceme, aby naše paměť fungovala co nejdéle, je třeba jí pravidelně trénovat.

  • velmi dobrým tréninkem jsou např. křížovky, paměťové a logické hry

  • choďme na čerstvý vzduch, není nad to každý den strávit alespoň 15 minut na čerstvém vzduchu čerstvém vzduchu

  • večer před spaním je dobré si probrat průběh celého dne. Zní to jako banalita, ale na začátku zjistíme, že vůbec není jednoduché poskládat si veškerou činnost a časové posloupnosti

  • učme se co nejvíce věcí z paměti, v dnešní době jsou naším velkým pomocníkem mobily, počítače, ale zkusme např. telefonních čísel udržet v paměti co nejvíce

  • věnujme volný čas četbě, nejlépe knih :-) nepolykejme řady písmen bez pochopení. Snažme se pochopit napsaný text a pamatovat si obsah. Díky tomu se nám také průběžně daří zlepšovat i pravopis

  • snažme se omezit používání poznámkových bloků, záznamníků, pamětí telefonu a počítače

  • není nad dobrý spánek.
    Zdravý, plnohodnotný spánek je pro naši paměť mnohem důležitější než celá noc prosezená u nějaké bichle s učením. Po probuzení se poté můžeme věnovat získávání nových znalostí.

  • čas od času úplně vypněme, nic nedělejme, jen si tak na 10 – 15 minut sedněme a nechme naši mysl jen tak se toulat

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *