Ořechy a jejich pozitivní vliv na naše zdraví

Ruku na srdce, kdo z nás během roku pozobává ořechy?
Zpravidla jen na vánoce ve vánočním cukroví.
Přitom jsou ořechy tak zdravé.

Obsahují významné vitamíny a minerální látky, které jsou velice prospěšné našemu zdraví.
Neměli bychom však na ně zapomínat ani v průběhu roku a používat je při přípravě např. snídaní, kdy jsou zdrojem enrgie a dalších důlžitých látek pro náš organismus.
Oříšky jsou bohatým zdrojem energie, která pochází z nenasycených tuků, navíc mají schopnost snižovat cholesterol a riziko infarktu.

Vlašské ořechy zklidňují nervy

  • chrání tělo před buněčným poškozením, před různými záněty, chorobami srdce a rakovinovým onemocněním
  • ze všech ořechů obsahují nejvíce antioxidantů, které pomáhají chránit tělo před buněčným poškozením, přispívajícím ke vzniku srdečních onemocnění, rakoviny a předčasného stárnutí
  • kromě toho obsahují také draslík, hořčík, selen, zinek, vápník, měď a mangan
  • navíc minimalizují příznaky PMS (premenstruačního syndromu)

SLUPKA – LOUPAT, NELOUPAT?

Tmavá hnědá slupka, kterou některé ořechy mají, je dobrá a špatná věc podle toho, z jakého pohledu se na to díváme.
Většinou je hořká a většině z nás kazí chuťový prožitek z ořechů.
Na druhou stranu slupka dodává ořechům charakteristickou plnou chuť, navíc se v ní koncentruje hodně prospěšných látek, konkrétně různé fenolové látky, které působí jako antioxidanty.

Mandle

  • obsahují ze všech oříšků nejvíce vláknin
  • kromě toho však v mandlích naleznete i antioxidanty, vitamín E a další látky, které snižují hladinu LDL (špatný tuk), cholesterolu v krvi a cukru
  • pozitivně působí na střeva a zvyšují totiž výskyt tzv. hodných bakterií, které posilují imunitní systém

Kešu pomáhají při revmatu 

  • oříšky jsou bohaté na železo, zinek a hořčík. Hořčíku v kešu naleznete dokonce 25% denní dávky
  • pravidelná konzumace vám pravidelná pomůže ovládnout anémii, zlepšit imunitu i paměť a zpomalíte své stárnutí
  • jsou bohaté na železo, zinek a hořčík, zlepšují imunitu a paměť, používají se na revmatické bolesti

Pistácie mají nejméně kalorií

  • obsahují velké množství antioxidantů, vitamín E, B6 a draslík
  • konzumace pistácií prospívá dobré náladě, imunitě, svalům a nervovému systému

Lískové ořechy snižují cholesterol 

  • jsou pozoruhodné pro vysokou hladinu mononenasycených mastných kyselin, které zlepšují kardiovaskulární systém a které pomáhají zvládat diabetes typu II
  • jsou i bohatým zdrojem antioxidantu vitaminu E, který zabraňuje vzniku šedého zákalu a demence
  • podporují orgány slinivky a sleziny. Jejich konzumace se doporučuje při nedostatku chuti k jídlu a únavě

 

 

 

Vše pro Vaše zdraví ….

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *