Boj s viry

Zima je obdobím chřipek angín a rýmy, které trápí nejen nás dospělé, ale nejčastěji děti.
Až 8 z 10 dětí v předškolním věku v chladných dnech postihnou respirační onemocnění.
Boj s bakteriemi a viry dává imunitě pořádně zabrat.
Našemu zdraví neprospívá přechod z vytopených místností do chladného počasí.
Mýlíme se, když se nám zdá, že v chladnějších dnech potřebujeme méně vody.

Nedostatečný pitný režim

může mít za následek například vznik močových kamenů, a to bez ohledu na roční období.
Voda navíc ochlazuje organismus a vyplavuje z těla škodlivé látky. Důležitá je i při celkové detoxikaci organismu a vyplavování toxinů z těla.

Nedostatek tekutin, zvláště je-li plíživý a dlouhodobý, se projevuje „pouze“ častějším bolením hlavy, změnou nálad, většinou k horšímu, a jinými „drobnými“ potížemi, ale vliv takového stavu na organismus a jeho zdraví z dlouhodobého hlediska je vyloženě škodlivý.

  • není dobré vypít větší množství tekutin zaráz, ideální je pít každou půlhodinku asi dvě deci tekutin

  • pijme tolik, kolik jsme schopni vyloučit, ideální množství je od 2,5 do 3 litrů tekutin

  • ideální je čistá voda, která vstupuje do buněk a tím hasí žízeň, doporučujeme i zeleninové sťávy

  • naopak sladké limonády, káva černý čaj organismu dehydratují a zatěžují těžkými kovy nebo minerály anorganického původu, jinak jsou nadměrně zatěžovány ledviny, které musí tyto látky vyloučit z těla ven

  • úplně vypusťte chlazené nápoje, zbytečně ochlazují organismus, který pak musí vynaložit spoustu energie na opětovné zahřátí