Význam Omega 3, 6, 7 a 9 mastných kyselin

Na našem metabolismu se podílí více než 70 různých mastných kyselin.

Z hlediska výživy je můžeme rozdělit do dvou velkých skupin: neesenciálních mastných kyselin, které mohou být syntetizovány naším tělem, a které jsou nezbytně nutné v tom, co jíme.

Správný příjem, jak kvalitativně, tak kvantitativně, musí být vážně zohledněn, neboť má rozhodující vliv na naše zdraví.

Esenciální mastné kyseliny jsou nepostradatelné pro správné fungování těla. Jsou to prekurzory polynenasycených mastných kyselin s dlouhým řetězcem (LCPUFA), které jsou životně důležité pro buňky a tvorbu nové tkáně, stejně jako pro produkci prostaglandinů, látek, které regulují velké množství těl. procesy, například zánět a srážení krve.

Současně musí být přítomny v naší stravě tak, aby vitamíny rozpustné v tucích (A, D, E & K) obsažené v potravinách mohly být absorbovány, stejně jako pro regulaci metabolismu cholesterolu.

Nejznámějšími esenciálními mastnými kyselinami jsou kyselina a-linolenová (řada Omega-3) a kyselina linolová (řada Omega-6).

Existují však i další členové skupiny Omega, jako je Omega-7 a Omega-9, které se velmi dobře spojují s ostatními, což přispívá k lepšímu zdraví.

OMEGA 3, 6, 7 Y 9

Omega-9:
Kyselina olejová, mono-nenasycená mastná kyselina, která hraje zvláště důležitou roli při regulaci cholesterolu.

Zvyšuje množství „dobrého“ cholesterolu (HDL) a snižuje „špatný“ cholesterol s následným nižším rizikem kardiovaskulárních onemocnění.
Chrání buněčnou membránu červených krvinek.
Pomáhá snižovat vysoký krevní tlak (diastolický a systolický).

Omega-6:
kyselina linolová, prekurzor jiných mastných kyselin syntetizovaných naším tělem v játrech: kyselina gama-linolenová (GLA); dihomo-gama-linolenová kyselina (DGLA); působí na nervový systém a pomáhá regulovat hormonální systém.

Omega-7:
kyselina palmitolejová. Důležitá látka pro zachování našich přirozených obranných bariér.

Omega-3:
kyselina a-linolenová je nejdůležitější a prekurzor všech ostatních Omega-3 mastných kyselin syntetizovaných našimi buňkami, jako je DHA nebo EPA.

Všechny jsou velmi důležité pro zdraví, zvláště pro kardiovaskulární zdraví, vývoj mozku a sítnici. Také pro modulaci zánětlivých a alergických reakcí.

 

 

vše pro Vaše zdraví …..

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *