Jeďte na zelenou …… nejlepší zelené superpotraviny

Posilují imunitu, detoxikují tělo a už jenom pohled na ně osvěží. Mluvíme o superpotravinách, tentokrát se ale zaměříme jenom na ty zelené. V čem jsou účinné a proč bychom je měli zařadit do svého jídelníčku?

Superpotraviny – prvotřídní nálož živin

O superpotravinách už jsme článek psali, ale opakování je matka moudrosti. Žádná z potravin náš organismus sama o sobě nespasí, zdraví se odvíjí od celé řady faktorů a vždy je důležité se hýbat, dostatečně spát a snažit se o duševní pohodu.

Superpotraviny ale mají v porovnání s jinými potravinami výrazně vyšší obsah zdraví prospěšných látek, hlavně vitamínůvlákninyminerálů a antioxidantů, a vyplatí se je proto zařadit do vyváženého jídelníčku, který mezi výše zmiňované faktory patří. Teď na jaře si tělo některých z nás očistu samo žádá a detox přijde vhod i tehdy, pokud propadáme jarní únavě. Zelené superpotraviny jsou k tomu ideálním pomocníkem.

 

Chlorella

Roste ve sladké vodě jako mikro řasa. Pomáhá podporovat imunitní systém, což se dnes extra hodí, a pomáhá také s hubnutím, je totiž velkým pomocníkem při detoxikaci a trávení. Co v našem organismu dělá? V trávicím systému podporuje produkci bakterií a probiotik, čímž navozuje rovnovážný stav.

Ne nadarmo se říká, že se zdraví každého jedince opírá o zdraví jeho střev. Kromě toho na sebe také navazuje toxiny v podobě chemikálií a těžkých kovů a vylučuje je rychle z našeho těla. V době, kdy jsme zahlceni různou chemií z potravin i ovzduší, nám proto přináší přesně to, co potřebujeme. Je bohatá na vitamíny AB1, B6, B12, C a E, obsahuje hořčík (ten zlepšuje hladinu cukru v krvi a udržuje zdravé srdce) a také draslíkželezo a vápník.

 

Spirulina

Opět přírodní řasa,  typická svou ,,vodní” pachutí i vůní, a  stejně věhlasná jako výše zmiňovaná chlorella. Je perfektním parťákem pro hubnutí, při cvičení totiž pomáhá zvyšovat spalování tuků a hodí se jako skvělý doplněk ke každé pohybové aktivitě.

Spirulina se ale osvědčila i při léčbě senné rýmy (což bude brzy aktuální téma), diabetu, pomáhá odbourávat stres, únavu, úzkosti i tlumit příznaky PMS. Je skvělá na pleť a její účinky můžete rychle pocítit díky naší skvělé masce.  Svým složením je velmi bohatá na bílkoviny a je neuvěřitelným zdrojem antioxidantů, vitamínů BCAEK a dalších živin. Obsahuje zinekaminokyselinyfosfor a hořčík.

Mladý ječmen

Ne ječmen v podobě, jak ho známe z lánů obilí, ale úplně rané stádium ječmene setého, zkrátka takový malý mladý zelený výhonek. Cení se hlavně proto, že odstraňuje překyselení, jednu z hlavních příčin vzniku civilizačních chorob a oslabení imunitního systému. Obsahuje 20 aminokyselin z nichž 8 si naše tělo neumí vytvořit samo (aminokyseliny jsou nesmírně důležité, tvoří totiž základ bílkovin a ty jsou zase nezbytné pro vytváření buněk, opravu poškozených tkání a přísun energie).

Kromě toho je ale bohatý i na enzymy, což jsou zase takové zapalovací svíčky v našem organismu a pokud je nemáme, jsme unavení, špatně trávíme a v těle si uchováváme spoustu toxinů. Když to shrneme, mladý ječmen obsahuje draslík, vápníkzinekhořčíkželezoměďfosformangan, vitamin AB1B2B6kyselinu listovou a pantotenovou, no zkrátka pořádný zdraví prospěšný mega mix!

 

Mladá pšenice

Pěstovat se začala snad již 6000 let př. n. l. Jedná se o nedozrálou pšenici setou, obilnou trávu. Říká se, že panák lisované šťávy z mladé pšenice nakopne víc než šálek kávy. Její účinky jsou skvělé a široké. Detoxikujezbavuje překyselení, je užitečná při hubnutí, pomáhá se zažíváním.

Je vhodným doplňkem stravy při poruchách spánkuchudokrevnostiobezitě, ale také onemocněním jater. Obsahuje toho hroznou fůru, ale máme-li opět jmenovat, chceme vypíchnout celé spektrum vitamínu B, vitamín C, E a K, z minerálů potom draslíkfosforhořčíkjódkobalt, mangan, z aminokyselin alaninarginincystein, z enzymů chlorofyl cholin.

 

 

…. vše pro Vaše zdraví

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *